Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 1974.-Δεν είναι ανέκδοτο

Εχθές το βράδυ ενημερωνόμουν για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που παρουσιάστηκαν στην έκθεση Παρισιού 2010 (μηχανή, αυτοκίνητο μεγάλες αγάπες μου) και είδα ότι όλες σχεδόν οι εταιρείες είχαν να παρουσιάσουν σαν πρωτοπορία και από ένα τουλάχιστον ηλεκτρικό όχημα. Σκέφτηκα πόσοι από όλους εσάς γνωρίζετε σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και επειδή δεν ήμουν πολύ σίγουρος για την απάντηση σκέφτηκα να γράψω δυο λόγια για το Ε 8000. 
ΠΟΙΟ;;; 
Αυτοκίνητο ήταν και μάλιστα Ελληνικής κατασκευής. Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η «Enfield-Neorion» ήταν μία Ελληνική εταιρεία (που ανήκε στους αδελφούς Γουλανδρή) σχεδίασης και κατασκευής αυτοκινήτων με γραμμή παραγωγής στη Σύρο, όπου βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Νεωρίου.
Ένα αυτοκίνητο που βγήκε από την γραμμή παραγωγής το 1974-1976 ήταν το Ε 8000 σχεδιασμένο από τον Γιώργο Μιχαήλ (βιομηχανικό σχεδιαστή γεννημένο στην Θεσσαλονίκη).
Ηταν ένα αυτοκίνητο πόλης που δεν χρειαζόταν συμβατικά καύσιμα αφού κατασκευάστηκε εξ’αρχής ηλεκτρικό.
Ναι ηλεκτρικό!!
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα.
Επρόκειτο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, με αυτονομία γύρω στα 100 χλμ. και τελική ταχύτητα 65 χλμ./ώρα.
 Παρήχθησαν 140 τέτοια αυτοκίνητα αλλά μπροστά του υπήρχε ένας φορολογικός σκόπελος τον οποίο έπρεπε να αποφύγουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα την εποχή εκείνη (εγώ λέω και τις εταιρείες πετρελαίου που την εποχή εκείνη διακινούσαν τα μοναδικά καύσιμα αυτοκινήτων, βενζίνη, πετρέλαιο).
Η προσπάθεια αυτή οπότε έπρεπε να λήξει και για να μην είναι άδοξα όλα τα αυτοκίνητα που παρήχθησαν όπως και η τεχνογνωσία πουλήθηκαν στην British Council of Electricity (Αγγλική ΔΕΗ)
Σε αυτήν την ευρεσιτεχνία  στηρίχθηκαν οι Βρετανοί, για να αναπτύξουν στη συνέχεια τη δική τους ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ίδια Ελληνική εταιρεία είχε προλάβει να κατασκευάσει, το 1974,  και ένα 4χ4 αυτά που σήμερα ονομάζουμε SUV (αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου) και έχουν γίνει της μόδας την τελευταία δεκαετία. Ονομαζόταν Σικάγο λόγο της ρετρό εμφάνισης του και πρόλαβαν να παραχθούν μόνο 2 αυτοκίνητα λόγο μιας αλλάγής στην νομοθεσία (πάλι τρικλοποδιά). Η πρωτοτυπία του Σικάγο ήταν αυτό που σήμερα διαφημίζεται στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα..Εξωτερικό αμάξωμα από Αλουμίνιο.

Αλλά σχετικά με της Ιδιωτικές Ελληνικές προσπάθειες για την κατασκευή αυτοκινήτων σε κάποια καινούργια ανάρτηση γιατί πιστέψτε με ήταν ουκ ουλίγες και ξεκινούν από το 1916!!!

1 σχόλιο:

  1. Αυτό είναι φίλε μου το πρόβλημα σε αυτήν την επαρχία της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι 30-40 οικογένειες που κάνουν τα κουμάντα και αποφασίζουν που θα πάνε τα πράγματα, με τις μαριονέτες τους, τους πολιτικούς και τους κρατικούς υπάλληλους. Αηδιαστικοί....

    ΑπάντησηΔιαγραφή